Mentor tinklaraštis

Paauglio psichologinė branda – iššūkis ir vaikams, ir tėvams

2017 m. balandžio 14 d.

Paauglystėje vaikai parodo norą būti išskirtiniais, priimti savarankiškus sprendimus, eksperimentuoti su savo išvaizda, stiliumi. Įvairūs ir kartais keisti paauglio poreikiai kelia galvos skausmą tėvams, kurie išsigąsta naujos paauglio šukuosenos, auskaro kurioje nors kūno vietoje ar naujos draugų kompanijos. „Mentor Lietuva“ organizuotame tėvų seminare „Thermofisher Scientific“ darbuotojams psichologė Aušra Kurienė patarė, kaip reikėtų elgtis, kaip reaguoti į naujus paauglio poreikius, kurie, visų pirma, būtini psichologinei paauglio brandai.

Priklausymas grupei – kiekvieno paauglio poreikis

Vienas iš poreikių, kurį tikisi įgyvendinti paauglys, – būti matomu bei išskirtiniu ir tuo pat metu priklausyti kokiai nors grupei, būti panašiu į kokį nors autoritetą. Vaikas nori būti kitoks nei jo šeima ar klasiokai, todėl dažniausiai stengiasi priklausyti grupei, kurioje jaustųsi saugus ir galėtų atskleisti save. „Paauglio priklausymas, pavyzdžiui, gotams, emo, pankams ar reiveriams, dažnai išgąsdina tėvus – tai tipiška jų reakcija, tačiau jiems svarbu suprasti, kas yra šios grupės, ką vaikas tokioje grupėje atrado, kodėl šie žmonės paaugliui priimtini“, – sakė  Aušra Kurienė.

 

Po programos „Gyvai“ – prie mokyklos pastebimai mažiau rūkančiųjų

2016 m. lapkričio 7 d.

Įsibėgėjus mokslo metams, Lietuvos mokyklose startuoja ir „Mentor Lietuva“ inicijuojama psichoaktyvių medžiagų vartojimo prevencijos programa „Gyvai“. Šios programos pagrindinis tikslas – suteikti 6–7 klases lankantiems vaikams gyvenimo įgūdžių, reikalingų sveikai gyventi ir nepradėti vartoti tabako, alkoholio ir narkotikų. Kaip ruošiamasi naujiems programos „Gyvai“ metams, kokių užduočių labiausiai laukia joje dalyvaujantys mokiniai ir kaip pasikeičia jų požiūris į kenksmingų medžiagų vartojimą? Savo patirtimi dalinasi ne vienerius metus programoje dalyvaujančios pedagogės.

Kaip kalbėtis su vaikais apie lytiškumą?

2016 m. spalio 10 d.

„Švietimo ir mokslo ministerija rengia lytiškumo ugdymo programą...“ Tai teiginys, kuris tik perskaitytas ar išgirstas viešumoje, praktiškai iškart sukelia audrą ir klausimų laviną žmonių mintyse. Ir tam, kad nuramintume žinių alkį, dažnai užtenka atsakymų iš specialisto lūpų. Todėl dalinsimės trijų vaikų mamos, pedagoginės psichologijos magistrės, sisteminės pakraipos šeimos terapeutės Palmiros Repšytės-Scharf mintimis apie vaikų lytiškumo ugdymą, padėsiančiomis mamoms ir tėčiams apsispręsti, kada ir kaip apie tai kalbėti, ką sakyti, o galbūt ne ir ko iš tiesų gali reikėti vaikui? 

Apie pirmoko laiką po pamokų – papildomus užsiėmimus, namų darbus ir tėvų vaidmenį šioje veikloje

2016 m. rugsėjo 18 d.

Šiemet pirmą klasę pradėję lankyti vaikai jau kelias savaites ne tik kiekvieną darbo dieną pratinasi keltis anksti ryte, prasmingai praleisti laiką pamokose, saugiai nuvykti ir grįžti iš mokyklos, bet ir naudingai praleisti laiką po pamokų. Tam, kad jis būtų įdomus ir saugus, pirmokui reikės pagalbos jį orgaizuojant. Tuo įsitikinusi vaikų psichologė, psichoterapeutė, Paramos vaikams centro įkūrėja ir vadovė Aušra Kurienė.