Socialinė kampanija “Vaikystė šešėlyje”

Birželio 1 d., minėdami tarptautinę vaikų gynimo dieną, Narkotikų tabako ir alkoholio kontrolės departamentas ir asociacija Mentor Lietuva pristatė socialinės kampanijos „Vaikystė šešėlyje“ vykdytos apklausos „Alkoholio vartojimo problema šeimoje: apie visuomenę ir visuomenei“ rezultatus. Šis renginys skirtas ne tik atkreipti visuomenės dėmesį į vaikų patirtis ir iššūkius, kai ši problema kyla šeimoje, bet ir skatinti žmones keisti savo vartojimo įpročius, esant poreikiui, padrąsinti juos kreiptis pagalbos.

8 June 2018 | Mentor

Socialinė kampanija “Vaikystė šešėlyje”

Birželio 1 d., minėdami tarptautinę vaikų gynimo dieną, Narkotikų tabako ir alkoholio kontrolės departamentas ir asociacija Mentor Lietuva pristatė socialinės kampanijos „Vaikystė šešėlyje“ vykdytos apklausos „Alkoholio vartojimo problema šeimoje: apie visuomenę ir visuomenei“ rezultatus. Šis renginys skirtas ne tik atkreipti visuomenės dėmesį į vaikų patirtis ir iššūkius, kai ši problema kyla šeimoje, bet ir skatinti žmones keisti savo vartojimo įpročius, esant poreikiui, padrąsinti juos kreiptis pagalbos.

 

Organizuotoje visuomenės apklausoje savo vaikystės patirtimi sutiko pasidalinti net 2493 vyresni nei 18 metų žmonės. Apklausos duomenys parodė, kad žalingas alkoholio vartojimas ar priklausomybė nuo jo yra ne retas reiškinys: net pusė suaugusiųjų, kurie dalyvavo apklausoje, galimai su tuo susidūrė vaikystėje. Respondentai pabrėžė išgyvenę negatyvias emocijas, nemalonias situacijas, blogai jautęsi dėl tėčio ar mamos alkoholio vartojimo: jie akcentavo pyktį, gėdą, nusivylimą, baimę ar rūpestį. Atsakymuose akcentuojama, kad dažnai ši problema nėra identifikuojama arba kyla sunkumai ją pripažinti, ji glaudžiai siejasi su užaugusių vaikų alkoholio vartojimo įpročiais. Vis dar labai gaji kreipimosi dėl pagalbos, jos gavimo problema – kalbėjimas apie tai visa dar yra stigma, apklausos dalyviai dažniausiai nurodė pagalbą gavę tik iš artimųjų.

Šios iniciatyvos organizatoriai pabrėžia būtinybę padėti vaikams, kurie auga žalingai vartojančioje alkoholį aplinkoje, akcentuoja su tuo susijusių sunkumų įveikimo svarbą, skatina ir palaiko tuos, kurie jau užaugę ir patys būdami tėvais svarsto keisti savo alkoholio vartojimo įpročius. Šiems aspektams aktualizuoti apklausos duomenys pristatyti ne tik renginyje, kurio tiesioginę transliaciją žiūrėjo beveik 3000 žmonių, bet ir žiniasklaidos priemonėse, socialinės kampanijos idėjos skleidžiamos prie jos prisidėjusios aktorės Eglės Jackaitės video klipe.

Video klipą galima rasti čia

Apklausos ataskaitą galima rasti čia