Mentor

Paauglio psichologinė branda – iššūkis ir vaikams, ir tėvams

Paauglystėje vaikai parodo norą būti išskirtiniais, priimti savarankiškus sprendimus, eksperimentuoti su savo išvaizda, stiliumi. Įvairūs ir kartais keisti paauglio poreikiai kelia galvos skausmą tėvams, kurie išsigąsta naujos paauglio šukuosenos, auskaro kurioje nors kūno vietoje ar naujos draugų kompanijos.

Skaityti daugiau >


Mentor

Autentiškas mentorės laiškas

"Sveiki, mums su Juste (vardas pakeistas) viskas sėkmingai klostosi. Pastaruoju metu teko rečiau susitikti, mat Justės močiutę operavo ir ji kelias savaites leido ligoninėje...

Skaityti daugiau >


Mentor

Po programos „Gyvai“ – prie mokyklos pastebimai mažiau rūkančiųjų

Įsibėgėjus mokslo metams, Lietuvos mokyklose startuoja ir „Mentor Lietuva“ inicijuojama psichoaktyvių medžiagų vartojimo prevencijos programa „Gyvai“. Šios programos pagrindinis tikslas – suteikti 6–7 klases lankantiems vaikams gyvenimo įgūdžių, reikalingų sveikai gyventi ir nepradėti vartoti tabako, alkoholio ir narkotikų. Kaip ruošiamasi naujiems programos „Gyvai“ metams, kokių užduočių labiausiai laukia joje dalyvaujantys mokiniai ir kaip pasikeičia jų požiūris į kenksmingų medžiagų vartojimą? Savo patirtimi dalinasi ne vienerius metus programoje dalyvaujančios pedagogės.

Skaityti daugiau >


Mentor

Kaip kalbėtis su vaikais apie lytiškumą?

„Švietimo ir mokslo ministerija rengia lytiškumo ugdymo programą...“ Tai teiginys, kuris tik perskaitytas ar išgirstas viešumoje, praktiškai iškart sukelia audrą ir klausimų laviną žmonių mintyse. Ir tam, kad nuramintume žinių alkį, dažnai užtenka atsakymų iš specialisto lūpų. Todėl dalinsimės trijų vaikų mamos, pedagoginės psichologijos magistrės, sisteminės pakraipos šeimos terapeutės Palmiros Repšytės-Scharf mintimis apie vaikų lytiškumo ugdymą, padėsiančiomis mamoms ir tėčiams apsispręsti, kada ir kaip apie tai kalbėti, ką sakyti, o galbūt ne ir ko iš tiesų gali reikėti vaikui?

Skaityti daugiau >


Mentor

Apie pirmoko laiką po pamokų – papildomus užsiėmimus, namų darbus ir tėvų vaidmenį šioje veikloje

Šiemet pirmą klasę pradėję lankyti vaikai jau kelias savaites ne tik kiekvieną darbo dieną pratinasi keltis anksti ryte, prasmingai praleisti laiką pamokose, saugiai nuvykti ir grįžti iš mokyklos, bet ir naudingai praleisti laiką po pamokų. Tam, kad jis būtų įdomus ir saugus, pirmokui reikės pagalbos jį orgaizuojant. Tuo įsitikinusi vaikų psichologė, psichoterapeutė, Paramos vaikams centro įkūrėja ir vadovė Aušra Kurienė.

Skaityti daugiau >